ضامن آهو
قالب وبلاگ
نعمت وجود حرم امام رضا علیه السلام در ایران

آلبوم تصاویر حضرت آیت الله بهجت,بهجت عارفان,عبد,محمد تقی بهجت,مرجع عالی قدر تشیع حضرت آیت الله بهجت
آیت ا.. بهجت: حرم مطهر امام رضا علیه السلام نعمت بزرگ و گرانقدری است که در اختیار ایرانی هاست، عظمتش را خدا می داند به حدی که امام جواد علیه السلام می فرماید: زیارت پدرم امام رضا علیه السلام از زیارت امام حسین علیه السلام افضل است زیرا امام حسین را عامه و خاصه زیارت می کنند ولی پدرم را جز خاصه(شیعیان دوازده امامی)زیارت نمی کنند. لذا کرامات از ضریح آن حضرت بیش از ضریح امام حسین علیه السلام ظاهر می شود. بنابراین ایرانی ها باید نعمت حرم امام رضا علیه السلام را که زیارت برایشان فراهم است، مغتنم بشمارند.

موضوعات مرتبط: حرم امام رضا(ع)، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 9:59 ] [ عاشق امام رضا (ع) ] [ ]

هر انسانی به تفریح و نشاط و شادمانی نیاز دارد و در پرتو آن ، زندگی برای آدمی مفرح و لذت بخش خواهد بود امام رضا علیه السلام به جایگاه تفریح در نشاط بخشی زندگی اشاره می کنند : " از لذایذ دنیوی نصیبی برای کامیابی خویش قرار دهید و تمنیات دل را از راه های مشروع برآورید . تفریح و سرگرمی های لذت بخش ، شما را در اداره زندگی یاری می کند و با کمک آن بهتر به امور دنیای خویش موفق خواهید شد" فقه الرضا ص 337
در فرهنگ دینی، بخش هایی از زندگی به امور عبادی و اجتماعی و بخشی نیز به استفاده از لذت های مشروع و حلال اختصاص یافته است و آن گونه که امام علیه السلام فرمودند ، این نشاط و سرور برخاسته از این لذت ها ، کمکی برای سایر برنامه هاست ، زیرا بدن و روان خسته را ترمیم می کند و نیرو و تلاش او را مضاعف می سازد .
امام رضا علیه السلام ضمن تقسیم چهار گانه برنامه های انسان، از جایگاه موثر تفریح و شادابی یاد می فرمایند:" کوشش کنید اوقات شما چهار بخش باشد :
1-ساعتی برای مناجات خداوند 2-ساعتی برای کار زندگی و معاش
3-ساعتی برای معاشرت با برادران و معتمدان که عیب های شما را به شما بفهمانند و در درون با شما پاکدل باشند
4- ساعتی هم که در آن برای لذت های حلال خلوت کنید و بدین ساعت برای انجام دادن امور آن سه ساعت دیگر توانایی یابید.  فقه الرضا ص336
امام رضا علیه السلام به آسیب تفریح و شادابی نیز اشاره می کنند و این گونه هشدار می دهند : "مراقبت کنید که در این کار(بهره گیری از تفریح) به مردانگی و شرافتتان آسیب نرسد و دچار اسراف و تندروی نشوید."
در پرتو این سخن، انسان دین دار تلاش می کند که وابستگی خود را به مظاهر دنیا کم کند و خود را از غرق شدن در مسائل زودگذر درو سازد ، زیرا می داند که هرچه وابستگی اش به لذت های گذرا بیشتر شود ، باید افسردگی و غم بیشتری پذیرا باشد. پرسمان رضوی سبک زندگی،ص70


شادی گذرا به سبب هیجانات موقت و عواملی همچون مواد مخدر ، مشروبات الکی ، بازهای قمار و فعالیت های زیان بار پدید آمده است . این شادی به بهداشت روان آسیب می زند و خرد آدمی را آلوده می کند .
امام رضا علیه السلام می فرمایند : "همانا خدا شراب را از آن رو حرام کرده است که موجب تباهی و تغییر خردهای نوشندگان آن است "
امام در زشتی تفریحات ناپسند این سخن را بیان داشتند:"خدا بندگانش را از همه قمار ها نهی و به اجتناب از آن ها امر فرمود و آن را پلیدی نامید . و فرمود : "پلیدی هایی هستند که گرایش به آن ها برخاسته از وسوسه های شیطان است ، پس از آن ها بپرهیزند "  عیون اخبار الرضا،ج2،ص98


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:شادي,تفريح,امام رضا,زندگي,مناجات,بهداشت روان, ] [ 9:55 ] [ عاشق امام رضا (ع) ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خوش آمدید. در اين وبلاگ دلمون رو گره مي زنيم به پنجره فولاد امام رضا عليه السلام و به نيت شفا جرعه اي از آب سقا خانه مي نوشيم و كبوتر حرم مي شويم به اميد اينكه امام در سه جا به ديدارمان بيايد. از دوست بزرگواري كه در راه اندازي اين وب سايت مرا ياري نمودند كمال تشكر و سپاس را دارم.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ضامن آهو93 و آدرس zameneaho93.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید
فروردين 1394 اسفند 1393
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 151
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 566
بازدید ماه : 682
بازدید کل : 2644
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1

آیه قرآن تصادفی ذکر روزهای هفته

.

.

.